Migrace z Shoptetu na Shopify: kdy přejít a proč?

Shoptet je bezpochyby skvělý odrazový můstek pro české e-shopové nováčky. Výhody jako snadné nastavení, nízké ceny a podpora v češtině jsou lákavé. Avšak, jak váš e-shop roste a nabírá na obrátkách, může přijít čas, kdy už nebude schopen uspokojit všechny vaše potřeby a vy se začnete poohlížet po pokročilejším řešení s globálním dosahem, jako je např. Shopify.

ze shoptetu na Shopify

Porovnání platforem

ShoptetShopify
CenaNízké ceny, rostou s počtem produktů
Srovnání plánů
Vyšší ceny, bohatá nabídka funkcí už v základním plánu
Srovnání plánů
FunkceZákladní funkce, pokročilé funkce jen v dražších plánechŠiroká nabídka pokročilých funkcí už v základním plánu
Zaměření trhuČeský a slovenský trh, ideální pro malé a střední podnikyGlobální trh, vhodný pro podniky všech velikostí
FlexibilitaOmezená flexibilita, méně možností úpravVysoká flexibilita, široké možnosti úprav
Uživatelské rozhraníIntuitivní a přívětivé pro začátečníky, s rychlým nastavenímIntuitivní s rozsáhlými možnostmi konfigurace a přizpůsobení
Mezinárodní prodejOmezené možnosti pro mezinárodní prodejRozsáhlé možnosti, podpora vícejazyčného obsahu a multi-currency transakcí
PersonalizaceOmezené možnosti pro personalizaci a rozšíření funkcíTéměř neomezené možnosti skrze aplikace, šablony a rozhraní API
Podpora a komunitaDobrá lokální podpora v češtině, menší komunita uživatelůPodpora v angličtině 24/7 a rozsáhlá uživatelská komunita s přístupem k bohatým zdrojům a návodům
SEO a marketingZákladní SEO nástroje a marketingové integracePokročilé SEO možnosti a integrace s nástroji jako jsou Google Ads a Facebook
IntegraceAPI jen u Shoptet Premium.

Velmi malá podpora globálních integračních platforem.
API už od Shopify basic.

Podpora široké škály globálních integračních platforem.

Kdy je na čase uvažovat o migraci na Shopify?

1. Rostete nebo plánujete mezinárodní expanzi
Pokud váš e-shop rychle roste a máte v plánu expanzi do zahraničí, budete potřebovat rozsáhlou podporu pro mezinárodní prodej. Shopify nabízí vše potřebné včetně vícejazyčného obsahu, multi-currency transakcí, lokálních platebních metod a podpory pro různé daňové režimy a přepravní možnosti. 

2. Potřeba větší flexibility, pokročilých funkcí a nástrojů
Shoptet má omezené možnosti a úpravy vzhledu a funkcionalit bývají náročnější. Shopify nabízí kromě široké možnosti úprav i integrované nástroje pro SEO, email marketing, retargeting kampaně a mnoho dalších funkcí, které mohou zvýšit viditelnost vašeho e-shopu a zlepšit konverzní poměry.

3. Vyšší personalizace a rozšiřitelnost
Shopify poskytuje široké možnosti personalizace a integrace díky bohatému výběru aplikací a rozhraní API. Začínáte používat ERP, WMS nebo PIM systém? Pomocí dostupného API je jednoduše napojíte na Shopify. Můžete si tak přizpůsobit e-shop přesně podle svých představ a potřeb, což může být limitující u méně flexibilních platforem jako Shoptet.

    4. Větší rozsah podpory
    Shoptet má výhodu české podpory, ta však není dostupná nonstop a online databáze s návody není příliš rozsáhlá. Shopify nabízí 24/7 podporu v angličtině a  obrovskou online databázi s návody a tipy.

      Výhody Shopify

      • Bohatá nabídka funkcí: Shopify nabízí už v základním plánu širokou škálu funkcí, které vám pomohou s růstem vašeho e-shopu. Marketingové nástroje, multijazyčnost, analytika a mnoho dalších – to vše je vám k dispozici bez nutnosti připlácet si za dražší plán.

      • Škálovatelnost: Shopify snadno zvládá velký objem transakcí a návštěvnosti bez kompromisů co se výkonu týče.

      • Neomezená flexibilita: Shopify vám dává do rukou moc nad vzhledem a funkčností vašeho e-shopu. Tisíce aplikací a šablon vám umožní přizpůsobit si aplikaci přesně podle vašich představ a dodat jí jedinečný charakter.

      • Spolehlivost a rychlost: Shopify je platforma, která se vyznačuje vysokou stabilitou a rychlostí. Můžete si tak být jisti, že váš e-shop bude vždy dostupný pro vaše zákazníky a že nákupní proces bude probíhat bezproblémově.

      • Bezpečnostní standardy: Shopify klade velký důraz na bezpečnost vašich dat a dat vašich zákazníků. Platforma splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy a chrání vaše informace před neoprávněným přístupem. 

      Kdy se vyplatí zůstat na Shoptetu

      Na druhou stranu je třeba zmínit i situace, kdy se migrace ze Shoptetu na robustnější platformu nemusí vyplatit. Pokud jste v e-commerce noví, daří se vám, ale neplánujete žádné velké změny, expanzi na nové trhy a vystačíte si se základními funkcionalitami, byl by pro vás přechod pravděpodobně zbytečně uspěchaný.

      Obecně by se dalo říci, že zůstat na Shoptetu se vyplatí firmám: 

      • malé a střední velikosti, které s e-commerce začínají
      • soustředícím se na český a slovenský trh
      • s jednoduchými požadavky, které využívají základní e-commerce funkce a obejdou se bez složitých integrací nebo rozšířených vlastností
      • s omezeným sortimentem, které nepotřebují sofistikované nástroje pro správu velkého množství produktů
      • kterým Shoptet bez problému pokrývá všechny stávající potřeby

      Závěrem

      Migrace z Shoptetu na Shopify může být významným krokem pro rozvoj vašeho e-commerce. Přestože vyžaduje počáteční investici času a zdrojů, výhody, které přináší, mohou být z dlouhodobého hlediska velmi zásadní.

      Ve vašem rozhodování o případné změně platformy vám pomůže i náš další článek Jak vybrat tu správnou platformu pro váš e-shop.

      Jste už rozhodnuti pro migraci nebo si stále nejste jisti, zda nastal ten pravý čas? Rádi to s vámi prodiskutujeme. Stačí nás kontaktovat pomocí formuláře níže⬇ nebo si zarezervovat konzultaci zde a my se vám ozveme.

      Zpět na články
      Sdílet článek:
      Spojte se s námi

        Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

        Beru na vědomí zpracování osobních údajů.