AI funkce a nástroje v Adobe Commerce

Využití AI a machine learningu již nepředstavuje výhodu, nýbrž nutnost, bez které budete jen horko těžko držet krok se svými konkurenty. Díky těmto nástrojům dokážete totiž výrazně zlepšit zákaznický zážitek, optimalizovat interní procesy a lépe cílit marketingové kampaně. Podívejme se na to, v jakých oblastech se využívá AI v Adobe Commerce a v čem vám může pomoci.

Adobe Sensei

Adobe Commerce nabízí širokou škálu AI nástrojů prostřednictvím Adobe Sensei. Pokročilý AI a ML framework umožňuje mimo jiné automatizovat a personalizovat cestu zákazníka na vašem e-shopu na základě podrobných datových analýz, nebo optimalizovat marketingové kampaně. Jde napříč všemi funkcemi Adobe, takže je šikovným pomocníkem pro kreativce, marketéry, analytiky i obchodníky.

Co Adobe Sensei umí?

1. Analýza chování v reálném čase

Adobe Sensei analyzuje chování zákazníků na webu v reálném čase a umožňuje tak personalizovat obsah, dodávat vysoce kvalitní doporučení produktů a vytvářet promo akce pro jednotlivé zákazníky na míru. To vede k vyšší míře konverze, lepšímu nákupnímu zážitku a následně i ke zvýšení zákaznické loajality. 

Díky této pokročilé analýze budete schopni identifikovat místa odchodu zákazníků a pochopit, které produkty fungují dobře a které naopak dobrý výkon nemají. Pro doporučování se používá modul Product recommendation, po jehož instalaci jsou agregována data o chování uživatelů a data z katalogu, na základě kterých jsou vytvořena doporučení pro každý typ produktu. Uživatelské rozhraní umožňuje sledovat různé metriky (zobrazení, kliknutí na produkt, výnosy atd.), lépe cílit marketing a dosahovat tak lepších výsledků.

2. Inteligentní vyhledávání

Adobe Sensei umí interpretovat vyhledávací dotazy s vysokou přesností, díky čemuž zákazníci najdou hledaný produkt rychleji a s menším úsilím. To vede k lepšímu zákaznickému zážitku a vyšší konverzní míře.

3. Automatizace řízení zásob

AI pomáhá předpovídat trendy poptávky a optimalizovat úrovně zásob, což minimalizuje riziko přebytečných zásob nebo naopak nedostatku produktů.

4. Optimalizace marketingových aktivit

Adobe Sensei nabízí intuitivní nástroj pro marketingové kampaně, který vám pomůže: 

  • predikovat výkon (na základě hluboké analýzy minulých dat)
  • doporučit adekvátní výši výdajů a optimalizovat výkon (díky stanovení odpovídající návratnosti pro každou položku nabídky)
  • efektivně přerozdělit rozpočet na základě porovnání predikcí s dosahovanými výsledky (např. u klíčových slov)
5. Pokročilá analytika

Adobe Sensei dokáže shromáždit data z různých zdrojů a využít je k řízení businessu. Identifikuje vzorce chování a odhaluje oblasti, které vyžadují pozornost. Umožňuje vypracovat plány na optimalizaci a škálování v reálném čase, předpovídat chování zákazníků na základě strojově naučených atributů, porozumět rozdílům a konverzním poměrům. Analýza dat pomáhá při identifikaci potenciálních příčin nebo faktorů přispívajících k významným změnám v trendech a anomáliích.

6. Customer journey

Pokročilé prediktivní poznatky AI umožňují navrhovat komplexní cesty na základě chování a preferencí zákazníků, od e-mailových kampaní až po průzkumy na sociálních sítích. AI vám pomůže najít a zacílit nejrelevantnější zákazníky, udržet si ty stávající a optimalizovat poskytování zkušeností s cílem zlepšit ROI kampaní.

Zdroj: adobe.com

Adobe Sensei GenAI a Firefly

GenAI je generativní umělá inteligence, která je součástí Adobe Experience Cloud. Vytváří jedinečný obsah a dokáže převést běžná slova na obrázky, grafiku, videa, dokumenty a další digitální formáty. GenAI může vylepšit tvůrčí procesy tím, že poskytne nové možnosti imaginace, experimentování a realizace nápadů. Lze ji tak využít ji k vytváření personalizovaného obsahu, “polidštění” konverzace či navázání kontaktu s více zákazníky. 

Adobe Firefly funguje podobně jako jiné typy AI – využívá model strojového učení a velké datové sady, aby mohla produkovat specifický typ výsledku. Pokud jde o generování obrázků, model je trénován na stovkách milionů obrázků, aby dokázal rozpoznat vzory a vytvářet nové obrázky na základě své sady dat. Neomezuje se však pouze na obrázky – dokáže také vytvářet videa, dokumenty, digitální zážitky atd., to vše na základě textového zadání nebo jiného vstupu.

Adobe Firefly by měl doplňovat oblíbené kreativní nástroje Adobe a umožnit pomocí textu upravovat a generovat širokou škálu médií od statických obrázků přes videa až po 3D obsah – a navíc také nástroje, jako jsou štětce, vektory, textury a další.

V blízké budoucnosti by měl umět rychle otestovat varianty návrhů, odstraňovat rušivé prvky z fotek, přidávat prvky do ilustrací, měnit náladu videa, přidávat textury k 3D objektům a mnoho dalšího.

Zpět na články
Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.