OKR v e-commerce: reportáž z eventu
Nedávno jsme ve spolupráci s OKR Mastermind uspořádali event zaměřený na využití OKR v e-commerce. Pro MageXo, stejně jako pro mnoho dalších e-commerce firem, jsou OKR cenným nástrojem jak realizovat svou strategii. Jaká témata jsme probírali? Přečtěte si náš stručný report z této akce.
Složitost dodávky potravin (Košík.cz)
Miroslav Kret z Košík.cz poukázal na složitost dodávky potravin v e-commerce. Zajištění správné nabídky, včasných dodávek, efektivní logistiky a ziskovosti představuje velmi významný a zároveň náročný úkol. V tomto ohledu OKR slouží jako klíčový mechanismus pro sjednocení hodnotových toků a zlepšení klíčových ukazatelů, které přispívají k lepšímu zákaznickému zážitku.
Důležitost dodání jídla v správné teplotě (Vosíme.cz)
Tým z Vosíme.cz souhlasil s těmito výzvami a zdůraznil důležitost dodání jídla v optimální teplotě. Protože kdo by chtěl jíst studenou pizzu, že?:)
Kompatibilita OKR s e-commerce (Heureka)
Jiří Langr ze skupiny Heureka potvrdil, že OKR jsou kompatibilní s e-com sektorem, jelikož s jeho růstem roste také potřeba inovací a provozní excelence. Jedním z výrazných prvků jejich nastavení je strukturování týmů do skvadry pracující na společném OKR na úrovni firmy.
Síla OKR v realizaci strategie (Lentiamo)
Jiří Urban z Lentiamo s.r.o. představil sílu OKR při realizaci strategie. Nahrazování statusu „Failed KR“ konstruktivnějším „Lesson Learned“ přináší cennou zpětnou vazbu a umožňuje účinné zlepšování. Jeho názorná ukázka jednoduché úpravy OKR šablony v excelu demonstrovala, jak je možné se přizpůsobit potřebám firmy a zjednodušit proces vytváření a sledování cílů.
Co zaznělo v diskuzích
Skupinové diskuze se zaměřily na dvě zajímavá témata: role AI v OKR a role zábavnosti při zvyšování efektivity OKR.
1. Role AI v implementaci OKR
Účastníci diskutovali o využití umělé inteligence (AI) při implementaci OKR. Použití ChatGPT pro generování stručných a inspirativních názvů cílů a měření přináší zcela nové perspektivy. Diskutovalo se také o možnosti, že AI může testovat a pomáhat s vývojem strategie na základě poskytnutých vstupů.
2. Zvyšování efektivity plánování OKR s důrazem na zábavnost
Účastníci se shodli na důležitosti zábavnosti při procesu plánování OKR. Zábavný faktor pomáhá udržet tým motivovaný a zapojený. Proces by neměl být příliš vážný, ale zároveň by měl být účinný. Účastníci vyjádřili odhodlání udělat proces plánování OKR více zapojeným a zábavným – úkol, který je snazší říct než udělat.
Prostě plno inspirace a nových perspektivy (nejen) pro e-commerce firmy, které chtějí dosáhnout úspěchu pomocí metodiky OKR. Velké díky všem zúčastněným!