Moderní headless přístup v e-commerce
Headless řešení mohou zlepšit správu internetového obchodu a také poskytují uživatelům vynikající CX. Proto jsme sedli a připravili pro vás materiál, ve kterém se dozvíte mnoho užitečných informací. Malou ochutnávku si můžete přečíst už teď, ale detaily a další užitečné informace zjistíte až přímo z našeho e-booku.
Rok 2020 a pandemie COVID-19 změnily způsob podnikání mnoha malých i velkých společností. Uzavření kamenných obchodů, znamenalo pro mnoho značek výrazný nárůst v online prodeji. Což prověřilo jejich připravenost, současnou architekturu a schopnost flexibilně se přizpůsobovat nejnovějším trendům a požadavkům zákazníků.
Dnes již zkrátka nestačí mít jen responzivní web, který plní informační a imageovou roli. Společnosti musí poskytovat konzistentní uživatelský zážitek napříč všemi kanály. Kromě konzumace obsahu na různých zařízeních uživatelé interagují se značkou pomocí umělé inteligence, IoT, chatů a dalších technologií.
Pár slov o headless a PWA
Headless je architektura, která umožňuje oddělit backend od frontendu. Tato separace umožňuje lepší optimalizace služeb, jejich přizpůsobení očekáváním uživatele nebo experimentování na frontendu bez „manipulace“ s backendem. Využití headless technologie přispívá ke zvýšení flexibility, škálovatelnosti a zajištění co nejlepšího customer experience.
Headless jde často ruku v ruce s PWA (Progressive Web App). Díky tomuto řešení mohou uživatelé snadno nainstalovat e-shop do svých telefonů. Největší výhodou PWA je mnohem rychlejší a příjemnější používání, než u klasických aplikací. Uživatelé jsou díky PWA stávají loajálnějšími a za nákupy se vrací.
PWA mohou být jedním kliknutím nainstalovány na mobilní zařízení / počítač zákazníka, který tak má jednodušší přístup k aplikaci a tím se zvyšuje šance, že se bude v budoucnu vracet.
Růst e-commerce je v Evropě velmi silný. Vyšší používání chytrých telefonů poskytuje obrovské obchodní příležitosti. Podle J.P.Morgan je Česká republika evropským lídrem v oblasti mobilního elektronického obchodování. 54 % celkového obchodu v České republice probíhá prostřednictvím mobilních telefonů, následuje Spojené království s 51 % a Irsko se 42 %.
Mít stabilní a efektivní platformu je nutností a prodejci to ocení hlavně v obdobích, kdy vrcholí prodeje (propagační kampaně, Black Fridays atp.). Systém, který zvládne velké množství objednávek bez přetížení backendu, je k nezaplacení.
Co je tedy headless technologie a jak funguje s PWA?
V čem spočívají další výhody, ale i nevýhody headless řešení?
Jak dopřát zákazníkům co nejlepší customer experience?
Proč se vyplatí do headless technologie investovat?