PWA mění pravidla hry, Google s nimi
Od května 2021 se změní zaběhlá rovnice, která vyhodnocuje jaké stránky Google zobrazí na prvních pozicích. Co je za tím? Nová kritéria Googlu, která vyhodnocují především přehlednost a rychlost načítání stránek.
Nová éra jménem Core Web Vitals
Již nyní by měli zpozornit všichni SEO guru společně s vývojáři. Ke stávajícím kritériím, která představují několik zajetých pravidel na které jsme všichni zvyklí nově přibude několik zcela nových a … směrodatných. Jmenují se Core Web Vitals a přibudou mezi klasické zhodnocování parametrů jako je mobile friendly experience, bezpečné procházení stránek, používání protokolu HTTPS a nebo vyhodnocení rušivých aspektů, které návštěvníky odrazují.
Tady jsou
Largest Contentful Paint
Vyhodnocuje jak dlouho potrvá, než se výsledná stránka načte tak, aby na ní byly patrné základní vizuální aspekty, které doprovázejí core webu. Tato časová prodleva by neměla trvat déle než 2,5 vteřiny.
First Input Delay
Pod hodnotu 100 milisekund by se měly správně vykreslit základní interaktivní prvky stránek. Těmi se myslí například možnost kliknutí na odkazy a nebo dostupnost možnosti na dané stránce začít vyhledávat key words.
Cumulativ Layout Shift
Pod tímto označením se skrývá měření vizuální stability webu. Jedná se o metriku, která udává stabilitu vzhledu stránky během vykreslování. Google tak upřednostní ty stránky, které návštěvníkovi pod 500 milisekund vykreslí vizuální layout správě a po daném kliknutí se zobrazí to, co uživatel zamýšlel.
Jak nejlépe tedy na tyto změny můžete zareagovat? Je to poměrně snadné. Nabízí se vám řešení právě za pomoci PWA (Progressive Web Applicatons).
Nejzásadnější výhody PWA v bodech:
- vylepšení SEO
- zlepšení konverzního poměru
- využívá headless přístup
- využívá nejnovjěší technologie
- maximalizuje rychlost webu
- nahrazení mobilních aplikací PWAčkama
- vylepšení UX a CX vašeho webu
Jak uvádí sám Google, jejich hlavním cílem a posláním je napomáhat uživatelům najít ty nejkvalitnější a nejrelevantnější stránky na webu. Cílem těchto aktualizací je dodávání toho uživatelsky nejpříjemnějšího vyhledávání a také, aby všichni uživatelé Googlu efektivně našli to, co přesně hledají.
A jak jste na tom s optimalizací vašich stránek vy? Díky tomuto analytickému nástroji od Googlu si můžete vyzkoušet, zdali je zrovna váš web v souladu s novými pravidly.
Na následujícím obrázku si můžete porovnat výsledné metriky tří různých demoverzí: