Hybridní platformy – 5 důvodů proč spojit B2B a B2C e-commerce
Hranice mezi B2B a B2C obchodem se stírají. Představujeme 5 důvodů, proč zvolit hybridní platformy, které kombinují možnosti B2B a B2C.
Do B2B elektronického obchodu se dostává rostoucí počet společností B2C. B2C společnosti přidávají velkoobchodní prodeje, aby diverzifikovaly riziko a zvýšily tržby. Dokonce vytvářejí vlastní produktové řady pro firemní použití. Zároveň B2B společnosti prodávají v rostoucím počtu přímým spotřebitelům. I pro tyto společnosti se jedná o nový zdroj příjmů a skvělý způsob, jak porozumět tomu, jak lidé používají jejich produkty a jak je lze vylepšit.
Problém, kterému online obchodníci čelí, je ten, že platformy elektronického obchodování jsou často dostatečné pro prodej B2C nebo naopak B2B, ale ne pro oba dva sektory. Samostatné platformy, které tyto společnosti používají pro každý typ trhu, nemohou efektivně zvládnout holistickou strategii. Proto firmy potřebují plně vybavené hybridní e-com řešení, které jim umožní spravovat B2B a B2C business z jednoho řídicího panelu.
Hybridní platformy jsou dokonalým způsobem, jak snadno provozovat podniky se zaměřením na B2C i B2B a oslovit různé cílové skupiny. Ať již rozšiřujete váš e-com o B2B nebo B2C, budete potřebovat novou sadu funkcí elektronického obchodování, které budete muset vybudovat nebo koupit. Proto uvádíme pět důvodů, proč zvolit hybridní e-com platformu, která kombinuje silné funkce B2B a B2C.
S hybridní platformou, se můžete dostat na trh mnohem rychleji.
Neskončíte se dvěma rozdílnými platformami.
Provoz dvou samostatných e-com platforem – jedné pro B2B a druhé pro B2C – může vést ke zdvojení úsilí. Budete spravovat dva dodavatele, dva životní cykly platformy a aktualizovat plány. Budete muset integrovat obě své platformy s CRM, ERP a dalšími systémy. A budete pracovat se dvěma sadami požadavků na infrastrukturu. Celkově bude váš ekosystém elektronického obchodování složitější a bude vyžadovat mnohem více práce s údržbou. Možná budete potřebovat různé týmy pro podporu každého systému a možná nebudete mít dostatek času na škálování nebo úplné přizpůsobení jednoho z nich. Bude také obtížnější získat holistický pohled na výkon společnosti, protože vaše data o webu, zákaznících a produktech budou v různých systémech. S hybridní platformou můžete podporovat B2B a B2C modely s jedním systémem, efektivně spravovat oba se stejným týmem a získat jednotný pohled na své obchodní výsledky.
Snadno naskočíte do rozjetého konkurenčního boje.
Přidání nového modelu B2B nebo B2C může nějakou dobu trvat, zvláště když potřebujete nakonfigurovat novou e-com platformu nebo přidat do své stávající rozsáhlé přizpůsobení. Pokud máte hybridní platformu, můžete se dostat na trh mnohem rychleji. Místo nákupu nové platformy nebo vytváření nových funkcí můžete „zapnout přepínač“ a začít konfigurovat produkty a procesy.
Vyniknete mezi ostatními.
Některé platformy určené pouze pro B2B jsou postaveny na estetice B2B. To znamená, že jim chybí některé „spotřebitelské“ funkce, které zákazníci B2B i B2C očekávají, například bohatý obsah, vizuální merchandising, personalizace atd. 46 % kupujících z B2B jsou nyní mileniálové (Study: Think with Google), kteří v naprosté většině upřednostňují modernější digitální zážitek. Dodavatel s hybridní platformou (pro B2B i B2C) nabídne společnou architekturu se sdíleným obsahem a designovými prvky. To znamená, že můžete snadno zpracovat své zkušenosti s B2B tak, aby zahrnovaly spotřebitelské funkce, které kupující B2B chtějí, a zároveň poskytovat konzistentní zkušenosti se značkou na všech svých webech. Jelikož hodnocení indexu zákaznické zkušenosti B2B obvykle zaostává za hodnotami společností B2C (Research: McKinsey), snadno použitelný digitální zážitek pomůže vaší značce B2B vyniknout.
Budete připraveni na cokoli.
Digitální obchod snížil překážky vstupu na všechny trhy. Mnoho společností B2B vytváří přímé vztahy se spotřebiteli. A mnoho společností B2C proniká do velkého a lukrativního prostoru B2B. S tolika změnami potřebujete maximální možnou flexibilitu. Hybridní platforma udržuje vaše možnosti otevřené a usnadňuje zkoumání nových obchodních strategií, kdykoliv budete potřebovat.
Produktový katalog budete mít pod kontrolou.
Když máte více platforem elektronického obchodování, můžete skončit s několika produktovými katalogy. To znamená, že musíte udržovat dva zdroje produktových dat a udržovat je synchronizované. Platformy B2B2C nabízejí jednotnou správu katalogů, takže můžete sledovat všechny své produkty na jednom místě. Všechny produkty můžete uchovávat ve stejné databázi. U kupujících B2B a B2C lze určité produkty zapnout a vypnout. A správa inventáře se také stává mnohem jednodušší.
Shrňme si tedy, v čem jsou B2B2C platformy přínosné?
Už nebudete potřebovat dvě samostatné platformy. Hybridní platformy se snáz spravují a nabízí 360 stupňový pohled na vaše podnikání. Výrazně zkrátíte čas uvedení na trh, čímž získáte konkurenční výhodu. Vylepšíte customer experience a pomůžete vyniknout B2B části vašeho businessu. Díky hybridní platformě si usnadníte správu katalogu produktů. Budete-li chtít změnit strategii nebo business model, expandovat či jakkoliv jinak změnit váš e-com business, s takovou platformou to bude rozhodně snazší.
Než se tedy rozhodnete, kterou platformu zvolit, dobře promyslete obchodní potřeby, strategii i segmentaci trhu a cílové skupiny.
V MageXo vám rádi poradíme a pomůžeme vybrat vhodnou platformu pro váš business.