Marketingové nástroje

Marketingové nástroje jsou nástroje, které společnosti používají k vývoji a propagaci svých produktů a služeb. Drtivá většina podniků používá ke zvýšení prodejů různé nástroje, jako je reklama, přímý e-mailing, průzkumy trhu apod. Některé z nich slouží primárně pro zvýšení prodeje, zatímco jiné se zaměřují na shromažďování údajů o spotřebitelích. Je důležité vědět, které nástroje jsou pro potřeby podnikání nejlepší. Jinými slovy, které jsou potřebné pro dosažení cílů. Ve většině případů bývá využívána kombinace nástrojů.

Příklady marketingových nástrojů:

Reklamy – textové nebo grafické / bannerové v různých podobách vedou potenciální zákazníky prostřednictvím atraktivního grafického zpracování nebo sdělení na web společnosti.

Sociální média – Ve světě internetového marketingu jsou sociální média marketingovým nástrojem, kde jde o vytvoření online vztahu se spotřebiteli. Blogování, zveřejňování, sdílení a teewtování jsou nástroje v social media marketingu.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) a online reklama jsou příklady internetového marketingu.

Průzkumy – jsou užitečné pro určení, které produkty mají být vytvořeny, a také pro inovace nebo vylepšení stávajících produktů nebo služeb. Mohou probíhat tváří v tvář, telefonicky, běžnou poštou nebo online. Průzkumy mohou sloužit i k porovnávání hodnocení výrobků vlastních s konkurencí. Bývají základním stavebním pilířem marketingových strategií.

Google Analytics – poskytují přehled o návštěvnících webu – odkud přicházejí, o jaký typ návštěvníků se jedná, které části webu nebo produkty je nejvíc zajímají apod. Ukazují, která část webu a jaký obsah funguje nejlépe. Tato data mohou sloužit pro nastavení cílů konverzí.

Přímá pošta – jinak také direct mailing či direct mail marketing se konkrétně zaměřuje na potenciální zákazníky prostřednictvím e-mailů zasílaných na poskytnuté e-mailové adresy.

Nástroje pro monitorování médií – skenují web a informují o konverzacích, které jsou relevantní pro danou společnost, produkt nebo značku. Tyto nástroje skenují například weby sociálních médií, fóra, blogy a videa.

Věrnostní programy – zvyšují pravděpodobnost, že se stávající zákazníci budou vracet. Je to efektivní cesta k tomu, aby si stávající zákazník koupil vaše produkty.Některé studie říkají, že získání nového zákazníka může stát až 7x více od vás stojí sedmkrát více než u stávajícího.

Automatizace – zefektivňují procesy a šetří kapacity finanční i časové. Vybrané manuální, repetitivní činnosti jsou nahrazeny automatizovaným řešením.

Sdílet článek:
Spojte se s námi

    Rezervujte si schůzku zde nebo vyplňte tento formulář a my se vám co nejdříve ozveme:

    Beru na vědomí zpracování osobních údajů.