Shopify News Summer 23 Edition: Co je nového?
Shopify představilo novinky v rámci své pravidelné prezentace Editions, která se koná obvykle dvakrát ročně v zimě a v létě. Pojďme se podívat na nejzajímavější nová vylepšení této platformy.
Novinky pro Shopify Plus
B2B – Množstevní slevy
Na množstevní slevy v Shopify bylo dosud nutné instalovat aplikace třetích stran za další poplatky. To se nyní v Shopify mění a jsou součástí Shopify Plus.
B2B – Jeden e-shop pro všechny zákazníky
V Shopify je nyní možné zobrazit jinou verzi šablony pomocí přepínače, který je viditelný v horní listě na obrázku níže (B2B se šipkou). Je pak možné přidávat různé komponenty jako například hromadné objednávky pouze pro B2B zákazníky.
Tyto úpravy je možné dělat nejen pro B2B, ale i různé trhy, například zobrazit jiná data pro různé země.
Úpravy košíku
Košík Shopify se stává modulárnějším než dosud byl. Nově je možné vkládat bloky s dodatečnou logikou na předem definovaná pozice, které mohou rozšiřovat a upravovat funkcionalitu například pro výběr pobočky pro doručení produktu nebo validaci adres.
Novinky pro všechna Shopify předplatná
Shopify představilo celou řadu vylepšení i pro ostatní předplatná. Shopify představilo zlepšení vyhledávání v administraci a práce s hromadnou úpravu dat, jako bundle produkty, rychlost načítání hromadných úprav, vyhledávání a mnoho dalších, o kterých si povíme dále.
Vyhledávání v administraci
Vyhledávání bylo vedle rychlejšího zobrazování výsledků obohaceno o filtry, které umožňují uživateli vyhledávat například jméno napříč celou administrací a následně si pomocí těchto filtrů vybrat, zdali ho zajímají výsledky pro objednávky, zákazníky nebo jiný typ dat. Současně je vidět kolik výsledků bylo nalezeno pro danou kategorii dat.
Zefektivnění vytváření prostředí
Shopify nově umožňuje vytvoření vývojářského e-shopu (storu), který bude naplněn daty z produkčního e-shopu. Díky tomu je možné snadno vytvářet různá prostředí pro klienty a vývojáře, kde je možné snadno provést akceptaci a testy v rámci procesu vývoje. Dosud pro dosažení tohoto chování bylo nutné platit aplikace třetích stran. Primární výhodou je tedy úspora financí a oficiální podpora od Shopify.
Import, který Shopify podporuje, je navíc konfigurovatelný a nabízí možnost si vybrat jaká data chceme importovat. Na výběr jsou soubory jako videa a obrázky, šablony a data (produkty s jejich variantami, metafields).
Shopify Bundles
Pro bundle produkty dosud bylo nutné instalovat aplikace třetích stran. Shopify tuto funkcionalitu nyní podporuje v základu a není třeba připlácet za další aplikace. Bundles neboli balíčky produktů jsou vhodné pro prodej více produktů, které spolu souvisí a jsou pro danou činnost potřebné a běžné jako například vybavení pro začínající tenisty viz níže.
Shopify Subscriptions – předplatné
Shopify nyní umožňuje předplatné, to znamená, že zákazník může nastavit trvalou platbu pomocí platební karty a produkt mu bude dodáván v definovaných intervalech. Například pravidelná dávka kávy, nebo oblíbeného vína.
Na čem dále Shopify pracuje
Jedním z často zmiňovaných omezení Shopify je limitovaný počet variant produktu na 100 variant. Tento součet je kombinací všech variant dostupných atributů produktu. Pokud tedy například máme produkt s atributy velikost a barva, kde má každý z těchto atributů 5 hodnot, celkový počet kombinací je 25, což je čtvrtina tohoto limitu. Proto se Shopify rozhodlo navýšit tento limit na 250 a následně ještě dále, nicméně oficiální datum releasu tohoto vylepšení dosud není známo.
Shopify také chystá další API a rozšíření košíku, která uživatelům mají umožnit úpravu dodacích adres, UI komponentu pro mapu a další, což umožní úpravu a vytváření nových dopravních metod na míru pro větší hráče na trhu. Tato vylepšení budou primárně pro Shopify Plus.
Vylepšete i váš e-shop
Pokud potřebujete konzultaci ohledně aplikace novinek pro váš stávající nebo nový e-shop, neváhejte nás kontaktovat pomocí formuláře níže.
Zdroje